[DS/GBA] mGBA v0.6.1 disponible

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3DS DS
[DS/GBA] mGBA v0.6.1 disponible
Le développeur de mGBA, Endrift, nous propose de découvrir pour le plaisir des yeux une nouvelle version de son émulateur mGBA qui se destine à émuler la Gameboy et la Gameboy Advance.
 
Pour rappel, l'émulateur fonctionne parfaitement sur PC, Ubuntu, Wii, Vita, 3DS et OSX, et avec la v0.6.1 a pour ambition de corriger quelques bugs, elle apporte donc une meilleure stabilité, un meilleur rendu, et la liste des changements est tout simplement énorme.
 
 
 
 
 
 

 
Bugfixes v0.6.1 :
 
GB, GBA: Fix crashes when attempting to identify null VFiles
GB, GBA: Fix sync to video with frameskip
GB, GBA Savedata: Fix savestate-related save overwriting (fixes #834)
GB Audio: Fix NRx2 writes while active (fixes #866)
GB Core: Fix palette loading when loading a foreign config
GB MBC: Pocket Cam memory should be accessible without enabling
GB MBC: Fix SRAM sizes 4 and 5
GB MBC: Fix RTC initialization (fixes #825)
GB MBC: Fix RTC loading when file size is off
GB Memory: Initialize peripheral pointers
GB Memory: Prevent accessing empty SRAM (fixes #831)
GB Memory: Fix HDMA count starting in mode 0 (fixes #855)
GB Memory: Actually load latch time from savestate
GB Serialize: Fix deserializing video STAT
GB Video: Fix 16-bit screenshots (fixes #826)
GB Video: Fix potential hang when ending mode 0
GB Video: Fix read mode when enabling LCD
GBA: Reset active region as needed when loading a ROM
GBA: Fix keypad IRQs not firing when extra buttons are pressed
GBA BIOS: Use core’s VRAM variable instead of renderer’s
GBA Cheats: Fix PARv3 multiline blocks (fixes #889)
GBA I/O: Fix reading from a few invalid I/O registers (fixes #876)
GBA Savedata: Fix 512 byte EEPROM saving as 8kB (fixes #877)
GBA Savedata: Fix size of SRAM saves (fixes #883)
GBA Video: Fix broken sprite blending hack (fixes #532)
Python: Fix importing .gb or .gba before .core
Qt: Fix command line debugger closing second game
Qt: Fix LOG argument order
Qt: Fix timezone issues with time overrides
Qt: Fix sprite export pausing game indefinitely (fixes #841)
SDL: Fix potential race condition when pressing keys (fixes #872)
Misc:
 
CMake: Fix CPack dependencies for libpng 1.6
GBA: Detect hardware for Pokémon FireRed ROM hacks
GBA Cheats: Improve detection of raw cheats
Qt: Don’t rebuild library view if style hasn’t changed
Qt: Allow overrides to be saved before a game is loaded
Qt: Hide mouse immediately when loading
SDL: Fix 2.0.5 build on macOS under some circumstances
VFS: Make VFile.truncate work growing files on PSV (fixes #885)

 

 

 
 
Téléchargement ici : mgba.io
 
Lundi 02 Octobre 2017, 11:07 par tralala
Source : mgba.io
02 octobre 2017, 11:20
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merci pour l'info mais pq mGBA supporte pas trop les O3DS alors que l'emu Virtual Console le supporte parfaitement :/ ?
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02 octobre 2017, 13:08
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Merci
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02 octobre 2017, 13:49
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Tester mais reste bloqué sur le loading de la roms, ducoup j'ai remis l'ancienne version qui marche.
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02 octobre 2017, 22:39
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Ça ne fonctionne pas chez moi :-(
Je vais remettre la version précédente qui fonctionnait bien.
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02 octobre 2017, 22:39
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Ça ne fonctionne pas chez moi :-(
Je vais remettre la version précédente qui fonctionnait bien.
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10 octobre 2017, 07:54
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Merci pour l'info
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21 août 2018, 14:43
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La version 0.6.3 est sortie depuis un moment :)
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